Jak podpořit otěhotnění

Jak podpořit otěhotnění

Toužíte po miminku, ale bohužel se vám doposud ještě nepodařilo s vaším partnerem otěhotnět a začínáte propadat panice? Pokud se vám nedaří otěhotnět teprve pár měsíců, nezoufejte. Než se vydáte do ordinace vašeho gynekologa pro radu, vyzkoušejte nejprve přírodní cestu a zaměřte se na to, co vy a váš partner pravidelně konzumujete.
Vyzkoušet také můžete některé z doporučovaných „potravin plodnosti“, pomocí kterých můžete zvýšit pravděpodobnost otěhotnění.
ruce na břiše

Co zařadit do jídelníčku a co naopak vyřadit nebo omezit
Pokud toužíte po miminku, měli byste do vašeho jídelníčku zařadit potraviny bohaté na vitamín E. Právě vitamín E totiž je důležitý pro kvalitu pohlavních buněk a podporuje snazší oplodnění. Vhodné je také zvýšit přísun vápníku, a tudíž mléčných výrobků – zahrňte do vašeho jídelníčku více plnotučného mléka, zakysaných mléčných výrobků, živých jogurtů a přírodních sýrů.
Chybět ve vašem jídelníčku samozřejmě nesmí ani dostatečný přísun ovoce. A kterými konkrétními kousky ovoce zlepšíte vaši plodnost? Zkuste třeba ananas nebo grep, avokádo, ústřice či třeba česnek. A právě konkrétně česnek dokáže také předcházet spontánním potratům.
Naopak vynechat byste měli alkohol a kávu, omezit bílé pečivo. Vyhnout byste se také měli rafinovanému řepnému cukru, který můžete ideálně nahradit medem, agávovým nebo čekankovým sirupem.
čáp s miminkem
Pokud se vám tedy momentálně nedaří počít miminko, zkuste se více zaměřit na sebe samotné, zklidnit psychiku, více odpočívat a také se zaměřit na zdravější životní styl. Pokuste se také odpoutat od myšlenky na miminko, i to mnohdy pomáhá. Vyměňte na chvíli prostředí, zajeďte si s partnerem na prodloužený víkend nebo na dovolenou – i to mnohdy dokáže zázraky. Hlavně to chce klid, dostatek odpočinku a jak se říká „všeho s mírou“. Možná budete brzy velice mile překvapeni z nečekaného otěhotnění.